Návod ako účinne zatočiť s únavou a získať príval energie priamo z kuchyne

Už viac ako desať rokov ubehlo odvtedy ako som objavila základné tajomstvo života plného vitality a energie. Boli dni, keď som už strácala nádej a myslela som, že unavená a vyčerpaná sa budem cítiť navždy. Potom prišiel zlom a začala som inak. Určite vás zaujíma, čo ma vtedy postavilo na nohy.

To tajomstvo je ukryté v štýle života, ktorý mi dovtedy chýbal a dá sa zhrnúť jedinkým slovíčkom ROVNOVÁHA.

Ak ste to zažili, tak určite viete o čom hovorím. Ak ste ešte nevyskúšali, tak možno si hovoríte, že čo to tá ženská melie. Vysvetlím a dám vám aj tipy priamo z mojej kuchyne, ktoré môžete začať aplikovať pri varení už od zajtra. Osvedčili sa nie len u mňa, ale aj u mojich stravníkov a klientov. Často sa s týmto problémom stretávam.

Unavení sa môžeme cítiť samozrejme z viacerých dôvodov. Tie najčastejšie, ktoré mi prezradili moji klienti sú:

  • Mám prácu, ktorá mi nedovoľuje oddychovať.
  • Starosti mi nedovoľujú zastaviť myšlienky. Stále sa nad niečím trápim a neustále premýšľam.
  • Prechádzky si nemôžem dovoliť. Buď nestíham alebo nevládzem.
  • Nevenujem sa žiadnemu športu.
  • Je mi úplne jedno, čo zjem. Nemám čas na varenie.
  • Roky raňajkujem kávičku a cigaretku alebo chlieb s maslom. Ráno vôbec nepociťujem hlad….
  • Zelenina je luxus, najradšej zo všetkého mám mäso.
  • Nepoužívam v mojej kuchyni žiadne obilniny ani morské riasy….

Našli ste sa? Cítite sa unavení a myslíte si, že energia vo vašom tele sa vyrobí sama. No nevyrobí. Naučila som sa vnímať svoje telo ako parťáka. A ako správny parťák potrebuje moju podporu. Vždy sa mi to vráti. V podobe energie a dobrej nálady. A to naozaj nie je málo. Prezradím vám niekoľko vecí, ktoré som sama postupne zmenila. Nebolo to zo dňa na deň, ale keď som pocítila ten príval energie, tak už by som nemenila.

Čo sa v mojom živote zmenilo

  1. Celkom som zmenila denný režim. Chodím spať pred desiatou hodinou večer a vstávam o pol šiestej. Takmer každý deň je to pravidlo. Viem, že moje telo miluje pravidelnosť. Veľa som sa naučila z teórie 5elementov a denný režim prispôsobujem orgánovým hodinám. Tento princíp vychádza z toho, že každú hodinu máme na vrchole iné orgány, ktoré sa potrebujeme naučiť akceptovať.
  2. Prestala som po rokoch diétovať a konečne sa viem najesť dosýta. Vždy som mala problém s váhou a kilami navyše. Vychádzalo to aj z toho, že moje sebavedomie bývalo často na bode mrazu. Po úprave stravy sa sebavedomie zvýšilo a ja som prestala na seba tlačiť. Dokonca som prestala premýšľať nad nesmrteľnosťou chrústa. Po dvojročnej škole čínskej dietetiky som pochopila aj tento, pre mňa fenomén. Dnes som si istá, že za dobrými raňajkami sa ukrýva aj nám prospešné myslenie a zdravé sebavedomie. Naše myšlienky totižto podľa týchto princípov ovláda orgán sleziny.

Slezina má ale na starosti toho veľmi veľa:

  • Zdravé myslenie a sebavedomie.
  • Ovláda mäso a svaly, preto harmonizácia vplýva aj našu štíhlu postavu.
  • Tým, že disperguje esenciu zo stravy, stará sa o energiu a vitalitu v našom tele, ktorú mu dodávame potravinami.
  • Stará sa o výživu krvi v našom tele. Ak nie je krv dobre vyživená, môžeme mať problém napríklad so spánkom.

 

  1. Ďalšou dôležitou vecou bolo to, že som životný štýl a tiež výber potravín v mojej kuchyni prispôsobila ročným obdobiam. Možno sa pýtate, že na čo je to dobré? Plynutie v prírodných rytmoch mi veľmi pomohlo pochopiť fungovanie mojej vnútornej energie. S prihliadnutím na moje oslabené elementy a harmonizáciu elementov, ktoré mám v prevahe konštitučne. Konštitučne som dostala do vienka pár vecí, o ktorých som dovtedy ani netušila. Napríklad, že mojimi najoslabenejšími orgánmi sú orgány obličiek. Ak sa tieto orgány nebudem starať, veľmi rýchlo sa môže stať, že do opätovnej únavy spadnem opäť. A na výživu obličiek je strava fantastický harmonizátor. Vieme ich krásne nadopovať energiou, ktorú potrebujú, keď vieme ako na to. Ja som vtedy nevedela, ale veľmi rýchlo som sa naučila. Pustila som sa do varenia dlho varených vývarov, začala som konzumovať pre mňa nepoznané morské riasy, fazuľu som začala variť na sto spôsobov a oveľa lepšie som začala oddychovať, keď boli moje vnútorné orgány takto vyživené. Ráno som začala vstávať oddýchnutá a s chuťou. Dnes viem, že každý, kto len trošku chce môže.

Ako na únavu prakticky

Začať počúvať seba je krok číslo jeden. Dať na prvé miesto svoje potreby, rozoznávať chute, naučiť sa oddychovať. Denný režim pripôsobiť orgánovým hodinám a tiež ročnému obdobiu. 

Ak sa chcete naštartovať, potrebujete začať raňajkovať teplé raňajky. Najlepšie kaše z celého zrna so sto percentným potenciálom energie. Ryžovú, pšenovú, ovsennú, kašu z pšenice a iné. Dôležité je začať a striedať. Veľa tipov a receptov nájdete v našej FB skupine. Tam to kašičkami žije. Varíme ich nasladko aj naslano, dlho aj krátko. Vy sa môžete inšpirovať. Ak ste ešte nezačali a cítite sa občas pod psa, najjednoduchšia cesta ako začať.

Dôležité je aj naučiť sa jesť pravidelne a podporiť svoje telo dlho varenými polievkami a vývarmi. Podporíte poklady vo svojom tele- obličky a únava ustúpi veľmi rýchlo. Návod ako na vývary nájdete ZDARMA na mojich stránkach. A nemusíte ani zadávať email. Jedným klikom sa dostanete na stránku so super receptami. Podporovať obličky je mimoriadne vhodné aj v období tehotenstva, ak veľa športujete, ak žijete stresujúci životný štýl. Hádam ani nepoznám človeka, ktorý by nepotreboval podporovať tieto orgány. My sme si však zvykli ich oslabovať. Či už stravou alebo životným štýlom. Únava je jeden zo signálov, ktorými naše telo volá o pomoc. Mimochodom aj STRACH je jeden z príznakov oslabených obličiek. Chceme niečo urobiť. Vieme, že by sme niečo mali urobiť a chýba nám odvaha. Keby sme svoje telá počúvali, vedeli by sme, čo je za tým a hlavne by sme si vedeli pomôcť. A niekedy priamo z miesta, kde sme najčastejšie. Z kuchyne. Preto priamo z mojej kuchyne vám prezradím tajomstvá a jednoduché triky ako podporíte svoje zdravie. Napríklad aj to, čo vám hovorí príliš veľký strach a ako sa zbaviť aj pomocou stravy.

No a keď zmeníte toto, že sa máte hýbať a dýchať a začať napríklad s jogou vám príde také nejaké samozrejmé. Viaceré zdroje tvrdia, že pohyb je energia. Súhlasím. Ak však je telo veľmi vysilené a vyčerpané, je veľmi ťažko začať s pohybom a športom. Tiež vám príde samozrejmé, že máte oddychovať, keď to preženiete a pochopíte to aj naopak. Nuda je tiež veľkým nepriateľom energie.

Mne sa to podarilo takýmito zmenami a pochopením seba. Verím, že takto to môže zvládnuť každý. Všetci máme na to nárok a veľa záleží od nás.

Na záver vám želám pevné zdravie a dobré ingrediencie do vašich hrncov. Aj tam sídli príval vašej energie.

 

Odoberajte novinky z môjho blogu

Prihláste sa k odberu noviniek na mojom blogu a zostaňte so mnou v spojení. Akonáhle tu bude niečo nové, budete o tom vedieť medzi prvými.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.