Pár overených tipov na cestu od únavy k vitalite

Únava – najčastejší problém žien v každom veku. Chceme všetko zvládnuť. Byť dobré matky, manželky, gazdinky a popri tom všetko chceme vybudovať úspešnú kariéru. Nesieme si automatické vzorce, ktoré sme videli doma. Je pre nás normálne uprednostniť všetkých okolo a seba vnímať na poslednom mieste. Neustály kolotoč okolo domácnosti a detí nám príde celkom prirodzený. Z budovania kariéry sa stáva začarovaný kruh. Sme pod neustálym tlakom, pretože sa snažíme všetko stihnúť.

Poznáte to? Cítite, že už je to nad vaše sily a trvá to príliš dlho? Sily dochádzajú a prichádza hlboké vyčerpanie. Na konzultáciách sa s ním stretávam veľmi často. Ako von zo začarovaného kruhu? Pár slov by som chcela napísať v tomto článku.

Nič ma nebaví a do ničoho sa mi nechce.

Ráno nevládzem vstať z postele.

Nemám žiadne plány, žiadne vízie do budúcnosti.

Nebaví ma stretávať sa s priateľmi. Odháňam všetkých od seba.

Oddychujem pasívne pri prechádzaní FB stránok.

Riešim len prácu, domácnosť a vlastnú existenciu. Na nič viac nemám energiu.

Pokiaľ ste sa našli v pár krokoch, tak verte, že únava je u vás téma číslo jedna. Pred rokmi som sama takéto problémy riešila. Fakt to zašlo až tak ďaleko, že som nevládala ráno vstať z postele. Žiadne plány, vízie, ciele, žiadna chuť do života. Dnes prinášam aj pre vás pár overených tipov, ktoré vás z tohoto začarovaného kruhu dostanú. Doporučujem zaradiť do denného režimu najlepšie od zajtra. A keďže prioritou stránky je výživa, začnem rovno tam.

Vyberajte si potraviny a vyživujte svoje telo

Keď sme unavení, tak sa nám vôbec nechce venovať pozornosť strave. Nedbáme na nákupy, nechce sa nám tráviť čas pri sporáku. Ráno ledva stihneme pripraviť deťom nejakú desiatu, my sme na poslednom mieste. Doporučujem začať vyberať si prirodzené potraviny a nájsť si čas na prípravu hlavne teplej raňajkovej kaše. Tá by mala byť dobre vyážená a mala by vás dobre zasýtiť až do samého obeda. Výborná na dobitie bateriek je dlho varená kaša čchou, ktorá vás doslova nakopne. Problém budete mať asi ten, že nebudete mať silu si ju pripraviť. Skúste sa premôcť a pripravte si ju podľa tohoto receptu. Tiež doporučujem zaradiť do jedálnička veľa divokých byliniek a klíčkov. Nesú v sebe energiu rastu. Snažte sa pripraviť si jedlo do práce deň dopredu, a doneste si ho vyvážené v miske. Ak potrebujete recepty na inšpiráciu, stiahnite si ebook na mojich stránkach zdarma alebo sa pridajte do uzatvorenej skupiny na FB S ľahkosťou k štíhlosti – vedomou stravou a láskavým prístupom k telu. Nájdete tam množstvo receptov bez mlieka, mäsa a cukru. Ľahko stráviteľná prirodzená strava. Nezabúdajte tiež na pitný režim. Podľa čínskej medicíny sa doporučuje v rámci pitného režimu najlepšie teplá voda, bylinkové čaje alebo si doprajte čaj bancha a kukicha. Tie sú celkom neutrálne a bez kofeínu.

Dbajte na vyvážené taniere

Nezabudnite, že jedlo vás musí v prvom rade dobre sýtiť. Pokiaľ na tanieri bude chýbať nejaká zložka dôležitých makro alebo mikro živín, stále budete mať prehnané chute na sladké a metabolické hormóny nebudú v rovnováhe. Bude sa to prejavovať výkyvmi energie a nálad. Naše hormóny sa totiž nedajú oklamať ani pevnou vôľou, ani prázdnymi kalóriami. Aby sa telo dostalo do svojej sily, potrebuje vyváženú výživu. Pýtate sa čo teda by malo byť na každom tanieri? Potrebná dávka sacharidov, bielkovín, zeleniny a tukov. Ako si to nakombinovať tak, aby to prospešné pre hormonálnu a metabolickú rovnováhu, aby vás tanier poriadne zasýtil a aby ste cítili príval energie vysvetľujem  v online kurze Tajomstvá rovnováhy pre ženy 40+.

Hýbte sa

Veľa motivačných koučov hovorí, že pohyb je energia. Sama mám odskúšané, že keď ráno začnem deň krátkou jogou, tak deň vyzerá potom úplne inak. Celý deň sa odvíja od toho, aké mám ráno. Pokým to sami nevyskúšate, nemusíte mi veriť. Popremýšľajte ako by ste zajtra ráno rozhýbali telo. Dôležité je najmä u ľudí so sedavým spôsobom zamestnania. Keď sa nehýbeme, začnú sa nám vytvárať po tele rôzne druhy stagnácií a tie nám spôsobujú následné bolesti a zdravotné problémy.

Nebojujte s realitou a prijmite, čo sa deje práve teraz

Boj je vnútorný zlodej našej energie. Keď chceme, aby veci boli inak, aby sme vyzerali inak, aby…Namiesto prežívania reality potláčame svoje emócie, tlačíme na seba, nerešpektujeme seba. Viesť takýto život pod tlakom môže byť veľmi vyčerpávajúce. Lepšia voľba je uvoľniť sa do života, nepotlačovať emócie, netlačiť na pílu ale brať vecí tak, ako sa dejú. Je to veľká úľava, vyskúšajte.

Robte to, čo vás baví

Každý deň si nájdite nejakú maličkosť, ktorú robíte tak radi, že pri nej strácate pojem o čase. Niečo, čo budete robiť s vášňou a len pre seba. Niečo čo vám každý deň vykúzli úsmev na tvári a urobí vám radosť.

Obklopte sa ľuďmi, ktorí vás podporujú

Vždy keď chceme začať s nejakou zmenou je fajn sa s niekým o tom porozprávať. O všetkom – o tom čo vás teší, o tom čo vás bolí. Je fajn mať prostredie, kde môžete zdieľať svoje pokroky a budete cítiť podporu a inšpiráciu. Nemusíte byť na všetko sami. Ak si myslíte, že také prostredie vám chýba, tak verte že je tu. Stačí tomu uveriť a otvoriť sa. Pridajte sa do online kurzu Tajomstvá rovnováhy a zbavte sa únavy raz a navždy. Pomocou vyváženej stravy a nových návykov, pomocou pochopenia seba sa vám to určite podarí. Začíname 1.7. a strávime v online skupine štyri týždne. Budeme spoločne ladiť výživu, váhu, hormóny a zdravie. Naučíte sa tvoriť nové výživné a vyvážené recepty presne z tých potravín, ktoré vaše telo priam potrebuje. Budeme sa spoločne učiť ako prijímať emócie, čo nám chcú povedať a o akých oslabeniach vypovedajú. Naučíte sa zvládať a vyživovať stres a veľa iných tajomstiev. Vychádzala som z kuchyne podľa piatich elementov, múdrosti čínskej medicíny a vlastnej skúsenosti.

Teším sa na vás!

Odoberajte novinky z môjho blogu

Prihláste sa k odberu noviniek na mojom blogu a zostaňte so mnou v spojení. Akonáhle tu bude niečo nové, budete o tom vedieť medzi prvými.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.